(De/Re)Mitizarea lui Vlad Plahotniuc

A.S. Nu voi transcrie conţinutul discuţiilor, doar impresii şi concluzii.

1. Vlad Plahotniuc a devenit un politician public, a învăţat să comunice în public. Bloggerii sunt poate cei mai agresivi şi incomozi interlocutori, spun şi întreabă ce şi cum le place. S-a descurcat de minune, i-a jucat pe degete pe oponenţii declaraţi, are strategie de comunicare în public, a învăţat nişte NLP, nişte procedee, a crescut mult la capitolul dat. Bravo echipei de PR.

2. Nu am aflat nimic nou, doar nişte confirmări despre zvonuri şi lucruri pe care lumea care ştie le ştie.

3. A mai şi scăpat câte o minciunică, cel puţin eu am remarcat câte ceva. Normal - un om care a creat un holding de afaceri atât de mare, are atâta influenţă nu poate altfel, dar cine nu are schelete în dulap?

4. Îl percepe pe Vlad Filat ca şi concurentul nr. 1 - evident. 

5. Este un jucător. Un "copil mare" - face totul cu suflet şi pasiune, se hazardează, exact cum o fac copiii în jocurile lor.

6. A înţeles rostul oamenilor în orice domeniu, fie afaceri, fie organizarea unui partid. A înţeles cum trebuie să fie un partid politic şi nu se teme (UNICUL!) să recunoască problemele din interiorul propriului partid. A promis să asigure calitate prin calitatea resursei umane, să vedem. PD-ul într-adevăr este varză la capitoul organizare şi resurse umane, tineri nu au deloc. 

7. Strategia de comunicare pe care a adoptat-o mi se prezintă aşa: spulberarea mitului actual despre Plahotniuc şi consolidarea unui nou mit. Lucrurile necunoscute, semi-ascunse, periculoase i-au atras dintotdeauna pe oameni.

8. Au dreptate cei care spun că este cel mai sofisticat politician din Moldova. Eu am avut ocazia să-i văd şi să vorbesc, cu toţi, dar absolut toţi care contează în politica din Moldova, ăsta e cel mai greu de descusut.