Nu aş scrie tot asta dacă nu m-ar enerva la culme tema dată. Fără să pătrundă în esenţa şi cauzele problemei toţi se dau cu părerea şi cer să zboare capuri. De parcă barierele instalate pe drumuri şi demisia şefului căii ferate poate rezolva prostia administratorilor de rute pentru pasageri care sunt deservite de şoferi, care sunt şi directori de firmă şi tehnicieni şi directori financiari. De parcă la Guvern nu s-ar şti că transportatorii lucrează la limita pierderilor, de aia fiecare leu contează.
În acelaşi timp mult aşteptatul şi discutatul Cod al Transporturilor s-a oprit nu ştiu pe unde. Acest cod vine să-i scoată din sistem pe toţi cei cu o maşină care omoară oameni pentru trei lei. Dar se pare că aceşti tovarăşi au un lobby mai bun la nivel înalt. Şi mai bun este lobby-ul celor care duc pasageri ilegal, fără nici măcar un act - acolo e totul clar, procurori, ofiţeri CCEC, judecători, polişişti stau în spate şi asigură scutirea de pedeapsă. Apropo, la noi dacă te prinde fără niciun act cu microbuzul plin de pasageri ilegali plăteşti vre-o 400 lei, dar oricum nu-i plăteşti că nu poate demosnstra nimeni că îi duci pe bani. Dacă ai toate actele bune dar nu ai dat un bilet - 20 000 lei amenda, al doilea 60 mii, la fiecare următorul încă 60 mii. Iar când situaţia a încercat să se schimbe în baza unei legi scrise de Ministerul Transportului şi aprobată de Guvern, s-au găsit deputaţi care au sabotat votarea. Concret - domnul Butmalai şi cu prietenul său Cimbriciuc. Ap iată tare mi-i frică să nu ajungă şi acest cod atât de necesar dar nedorit de mulţi, să aibă soarta amendamentelor de înăsprire a pedepselor pentru transport ilicit.
Între timp oamenii sunt omorâţi!
P.S. Tare mă tem că am dreptate.