Encefalograma educaţiei moldoveneşti: Bacul la istorie!

Am scris azi un articol semi-pamflet care a acumulat mai mult de 700 de vizualizări în mai puţin de două ore. Evident că aşa ceva se poate obţine numai dacă publici răspunsul la cel mai bine cotat subiect la bacalaureat. Recunosc - a fost o provocare. Am vrut să vă demonstrez ceva. Statistici:
La ora 11:00 erau deacuma peste 500. 

Evident: lumea caută pe google, peste 90% sunt vizitatori care au venit prin căutarea de pe google, indiferent că e .com, .ro sau .ru. S-ar părea că elevii au intrat de pe telefoane, nu mai cred să stea cu lap-topul. 

Denumiarea şi tag-urile puse corect şi hop. Dar nu e chiar aşa...

Vedem după browser că nici 10% dintre vizitatori nu au intrat de pe dispozitive mobile.

Exact acelaşi lucru ni-l afişează sistemele de operare utilizate de către vizitatori.

Concluzia, articolul (apropo dacă-l citeşti şi ai măcar urme de IQ prin cap, pornind de la el poţi scrie eseul cu punctaj maxim) a devenit o sursă de inspiraţie nu pentru elevii din clasele unde se susţine BAC-ul, dar pentru acei care pregăteau copiuţe, anume ei stau în faţa calculatoarelor cu Windows, anume ei au Chrome, Opera şi Firefox. Cine sunt aceştia? În proporţie absolută profii de istorie. 

Trist, nici profii nu sunt în stare să susţină bacul. Nu în zadar m-am luat de examenul de istorie, îmi este mai aproape şi am anumite frustrări. Nu am luat zece la bacul la Istoria Românilor numai pentru că am scris singur cele mai punctate subiecte (personalitatea lui Dimitrie Cantemir - locul doi la concursul naţional la această temă în clasa 11, şi eseul despre politica externă a lui Ştefan cel Mare - locul doi la concursul naţional dedicat vieţii şi activităţii lui Ştefan în clasa 12). Eu nu am copiat din cărţuliile de la Civitas subiectele, eu le-am scris singur pentru că le cunoşteam la un nivel mult mai înalt decât era redat acolo. Verificatorul mi-a scăzut mecanic din punctaj pentru că nu era "ca-n carte".

Dintre colegii mei de facultate (să nu se supere), au mers să lucreze profi de istorie în licee, în marea lor majoritate, cei mai slabi, toţi copiatorii profesionişti au ajuns să înveţe copii. Este evident că acei profi care sunt mai vechi nu sunt cu nimic mai buni. Sunt sigur că dacă aşezi profesorii de istorie din toată ţara să susţină acum bacul, va fi mare circ, dacă ia măcar 20% note peste 7 va fi bine. Dintre cei care susţin în zilele acestea examene de stat la facultăţile de istorie nu ar avea note mai mari de 7 nici 30%, iar dacă nu le dai să copieze vre-o 30% pică examenul. 

Într-un sistem de învăţământ unde proful de liceu are nevoie de google pentru a scrie un eseu de BAC (măcar să se uite într-o carte) e ceva putred! Domnul Ghicov ar fi cazul să facă ocolul pieţii centrale cu cenuşă pe cap. Curricula este defectă, nu oferă nici cunoştinţe, nici aptitudini. La Ministerul Educaţiei se cere o coasă de vară şi aici nu mă refer la ministru ci la toţi cei care stau acolo de zeci de ani şi educă blegi!