Ruşine, domnilor deputaţi! Chiar nu aveţi nimic sfânt?


Ceea ce s-a petrecut azi în Parlament m-a lăsat oribilat! Deputaţii au transformat în subiect de ghionturi şi răfuială politică întrebarea cu privire la crearea comisiei de anchetă cu privire la demolarea ilegală a monumentelor istorice! Când am aflat despre intenţia Comisiei de profil din Parlament mi-a crescut sufletul - "în sfârşit eforturile noastre vor avea finalitate!", aşa am gândit eu. În sfârşit apare şansa ca cineva să răspundă pentru starea de ruinăă a zeci de conace, pentru mutilarea sutelor de biserici şi a centrului istoric din Chişinău şi alte oraşe, pentru raderea de pe faţa pămânrului a sute de monumente arheologice, chiar mă gândeam poate cineva va răspunde în cazul distrugerii a 28 monumente arheologice în timpul construcţiei tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti, va sta la puşcărie acela care a ordonat să fie ras Valul lui Traian pentru a lua sol la costrucţia căii ferate şi pentru distrugerea unicei cetăţi de pământ din timpul lui Ştefan cel Mare la Giurgiuleşti, nu va mai trebui să recurg la şmecherii pentru a convinge localnicii de la Orheiul Vechi că casele lor vechi construite în unicul stil local trebuie păstrate... De câtva timp sunt foarte fericit pentru faptul că problema protecţiei ptrimoniului cultural a ajuns un subiect dintre cele mai imporante pe agenda publică, dar şi pe agenda celor mai importante instituţii de stat, depăşind în sfârşit cadrul Ministerului Culturii: şedinţa Guvernului, implicara activă a comisiei de profil din Parlament, va fi inclus chiar şi pe agenda Consiliului Suprem de Securitate (!). Cel mai mult m-am bucurat văzând că subiectul ajuns să fie discutat în plenul celui mai important organ de stat - Parlamentul!

Nu poţi să nu te bucuri de o asemenia atitudine din partea politicienilor, chiar am gândit că anume acest subiect poate să devină unul în stare să unească societatea şi politicienii în jurul unei cauze cu adevărat nobile!

Iar la urmă - fail! S-a dovedit că, din câte se vede, politicienii moldoveni tot politicieni moldoveni rămân, au decis pur şi simplu să folosească un subiect ajuns de interes pentru populaţie în scopul de a-şi face imagine, nimic mai mult. Ruşine, domnilor deputaţi! Credeam că aveţi măcar ceva sfânt!

Sursa imagine: timpul.md