Tu nu treci pragul electoral (VII)

A.S. Demult nu am scris, multe gânduri nu au nimerit pe acesată pagină! Şi totuşi...


Stimate alegător, tu nu treci pragul electoral!

Sunt un funcţionar public! Da acest termen mă caracterizează, da mi-i ruşine pentru sentimentele pe care le simţiţi la auzul acestui termen! Da - am un salariu mic (100 euro lunar)! Nu - nu fur (nici nu prea am ce)! Da - nu-mi place ţara în care trăiesc! Nu - eu iubesc PATRIA mea! Da - ştiu că sunt doar un idealist! Nu - nu sunt deloc ideal, nu-mi iese toate lucrurile aşa cum vreau, am făcut şi fac o sumedenie de greşeli, dar fac ceva!

Iar tu? Tu - ce faci? Tu nu greşeşti pentru că nu poţi să îţi asumi o responsabilitate! Tu - mergi la vot, pui ştampila, dar pentru cine votezi? Adevărul este că majoritatea votează pentru cei care trec pragul electoral, dar odată cu deputaţii nu acced în Parlament şi alegătorii! Tu nu eşti reprezentat în Parlament, tu nu treci pragul!

Eu sunt tânăr, parcă nu sunt prost - sunt sărac, aş fi putut să lucrez în privat şi să-mi fac un salariu frumuşel! Dar nu plm - că noi suntem patrioţi, că noi trebuie să schimbăm această lume, noi trebuie să facem viaţa mai bună - fii serios, sistemul e prea putred - acest dialog intern l-am purtat de nenumărate ori. Şi totuşi, mă trezesc dimineaţa, fug la microbus, apoi la autobusul interurban (că nu am maşină de serviciu) şi încerc iar să fac viaţa mai curată! Iar greşesc, ceva iese bine, mai pipăi cucuii ce au ieşit de la lupta cu peretele sistemului putred şi merg mai departe. Urlu zi-de-zi de ciuda faptului că ideile bune care pot aduce rezultate aşa cum am citit în cărţile de management în timp real, în indici calitativi şi cantitativi reali sunt omorâte de sistemul Cretin creat din colegii mei - funcţionari publici, colegi pe care îi urăsc în marea lor majoritate!

Şi tu? Tu mergi şi votezi naiba ştie ce! Unul care te minte, te fură, te bagă la puşcărie, te trimite la muncă peste hotare, te condamnă la sărăcie - tu nu treci în Parlament, ori vrei să spui că pentru asta votezi?!

"Cam tinerel :D", trecerea la "tu" după trei fraze, ":)", "fii serios", "eşti încă tânăr - nu înţelegi" - cam cu asta mă lovesc aproape zilnic, şi totuşi merg mai departe în căutare de noi cucuie şi nu mă bucur atunci când sparg cu fruntea vre-o breşă micuţă în zidul sistemului.

Tu - gândeşte cu cine votezi! Poate nimereşti şi tu în Parlament! Poate aduci pe cineva care măcar să dorească să schimbe ceva! Măcar să dorească... de învăţat s-a învăţa!


P.S. Tu, stimate alegător nu treci pragul electoral, eu - nici atât, colegii mei funcţionari - da!

P.P.S. Nu că m-a rupt să mă prind în acestă horă de postări la temă, dar chiar geme!



Mulţumesc pentru inspiraţia acelor care au scris aceasta: 1, 2, 3, 3a, 4, 5, 6.